Thuisadministratie

Ongeopende brieven, aanmaningen, chaos… Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Als je je baan verliest of als je er alleen voor komt te staan kan het moeilijk zijn om inkomsten en uitgaven op een rijtje te krijgen. Serieuze schulden kunnen op de loer liggen. Dan is het fijn als iemand even ondersteunt.

De vrijwilligers van Thuisadministratie helpen om jouw financiële administratie op orde te krijgen én te houden. Dat kan als je gewoon een duwtje in de goede richting nodig hebt, maar ook aan het begin en eind van schuldhulpverlening.

De ondersteuning is altijd tijdelijk en erop gericht dat je zelf weer verder kan. Het resultaat? Overzicht, inzicht en vooral: rust! Iedereen kan zich aanmelden bij Thuisadministratie. Je kunt dat zelf doen, of door iemand anders laten doen. We gaan op zoek naar een vrijwilliger die bij jou past en jou zo goed mogelijk verder kan helpen.

Samen met de vrijwilliger heb ik een financieel overzicht opgesteld zodat mijn inkomsten en uitgaven weer helder waren. We hebben afspraken gemaakt met de Belastingdienst over het aflossen van openstaande bedragen. Inmiddels is de vrijwilliger weer vertrokken maar met het systeem dat we hebben bedacht kan ik zelf verder.

Het gaat veel beter! De achterstanden zijn ingelopen, administratie is op orde en ik zet nu geld op m’n spaarrekening.

Deelnemer Thuisadministratie

Hulp nodig bij je financiële administratie? Of wil je iemand anders hiervoor aanmelden?

De vrijwilligers van Humanitas staan klaar in Enschede, Losser, Oldenzaal en Borne.

Contactgegevens

114

vrijwilligers helpen 230 deelnemers met hun financiën

8,3

het gemiddelde cijfer dat Thuisadministratie-deelnemers het traject en het contact met de vrijwilliger geven

310

keer hebben we iemand geholpen met het invullen van formulieren tijdens de formulierenspreekuren